سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

  • ۰
  • ۰



راهنمای خرید یک اسکوتر برقی خوب



ساخته شده‌ است، ما در کودکی و نوجوانی شیفته ی فیلم های علمی تخیلی بودیم واز خودمان مرتب می پرسیدیم که کی دستمان به این ابزارآلات شگفت انگیز می‌رسد؟!

 چیزهایی که می‌دیدیم وسعت خیالمان را در می‌نوردید از اسکیت‌بردهای پرنده تا موتورسیکلت‌هایی که در آسمان و زمین می‌جنگند،وسایل جالب و مهیجی که نوجوانان آینده از آن استفاده می‌کردو…،در این مقاله می‌خواهیم وسیله‌ای را معرفی کنیم که در راستای همین رویاپردازی‌های متعدد درچندسال اخیر معرفی شده‌است و مورد توجه قشر جوان در سرتاسر دنیا قرار گرفته‌است، اسکوتر برقی یا اگر درست تر بگوییم ‏اسکوتر هوشمند‏ وسیله ای است که از یک محور متصل به دو چرخ تشکیل‌شده است که به‌وسیله‌ی باتری قابل شارژ، حرکت می‌کند. توان حرکتی این وسیله ۱۵ کیلومتر بر ساعت است و با یک بار شارژ کامل می تواند مسافت ۲۰ کیلومتر را طی کند، این وسیله از پردازنده و ژیروسکوپ داخلی دقیقی درست شده‌است که رفتار حرکتی کاربری را که روی آن است بررسی و سپس پردازش کرده و تعادل آن را برقرار می کند‏.‏ اسمارت اسکوترها این قابلیت را دارند تا علاوه بر برقراری تعادل کامل برای فرد، هر نوع سطح صاف و شیبداری را تا سقف سرعت ۱۵ کیلومتر بر ساعت طی کنند، این اسکوترها برای افرادی با محدوده‌ی وزنی ۲۰ الی ۱۲۰ کیلوگرم طراحی شده است بخاطر همین، سن کسانی که از آن استفاده می‌کنند باید بالای دوزاده سال باشد وگرنه مشکل حفظ تعادل برای آنان رخ می‌دهد. مدت‌زمان لازم برای شارژ شدن این اسکوتر ۱ الی ۲ ساعت است. میزان فاصله‌ای که این وسیله در زمان شارژ کامل طی می‌کند نسبت مستقیمی با وزن فردی که از آن استفاده می‌کند دارد. به‌طوری‌که با افزایش وزن توان دستگاه و سرعت وسیله کاهش می یابد. استفاده از این وسیله هیچ محدودیتی ندارد، اما برای داشتن بهترین کارایی لازم است تا دمای محیط در بازه‌ی ۱۵- الی ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و رطوبت هوا در بازه‌ی ۵ – ۹۵ % باشد و البته از این وسیله در مجاورت پله و در سطوح ناهموار نباید استفاده کرد‏.


موتور استرلینگ


موتور استرلینگ آزمایشگاهی


ساخت موتور استرلینگ


قیمت موتور استرلینگ


خرید موتور استرلینگ




نام‌های دیگر اسکوتر برقی
اسکوتر برقی نام‌های دیگری هم دارد این نام ها به ترتیب اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمندودر بعضی جاها به آن ” هاوربورد ”” Hoverboard هم می گویند.
self-balancing scooter را هم حتما شنیده‌اید که به معنای اسکوتری است که حفظ تعادلش دست خود شماست. اسکوتر دو چرخخ تعادلی، اسکوتر شارژی ، اسکوتر هوشمند و اسکوتر تعادلی هم اسم های دیگری از این نوع از اسکوتر هاست.

پیشینه استفاده از اسکوتر برقی در خیابان
اسکوتر برقی وسیله‌ای است که عمر ورود آن به بازار به کمتر از ۴ سال می رسد برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که از اسکوترر تعادلی در چین به وفوراستفاده شد و بعد موج استفاده از آن درسال ۲۰۱۵ به آمریکا هم کشیده شد و اکنون در ایران موج فراگیری از عکس‌هایی را می بینید که در اینستاگرام‌های بچه پولدار‌های تهران غوغا می‌کند.این دستگاه فعلا بیشتر توجه جوانان ۱۸ سال به بالا را به خود جلب کرده‌است.همان‌طور که گفتیم از اسکوتر برقی فعلا برای سن ۱۲ سال به پایین استفاده نمی‌شود. چون حفظ تعادل برروی اسکوتر تعادلی کار سختی می‌باشد.

چگونه سوار اسکوتر برقی شویم؟
شیوه‌ی سوار شدن روی اسکوتر بدین‌صورت است که ابتدا در عین اینکه دست خود را به جایی مانند میز یا دیوار تکیه داده‌اید اولل پای اول را روی اسکوتر بگذارید بعد که پای اول محکم شد پای دوم را بگذارید و جای خود را با حفظ تعادل محکم کنید. زیاد برای یادگیری عجله نکنید و صبور باشید مطمئنا چندبار زمین خواهید خورد. طرز کار راهپیمایی با اسکوتر هم به این صورت می باشد که ابتدا آن را از حالت قفل بیرون بیاورید.کمی پاهایتان را به سمت جلو فشار دهید تا به سمت جلو حرکت کند برای ترمز کرد هم پاهایتان را به سمت عقب فشار دهید. اسکوتر پدال ترمز و گاز ندارد و از طریق دو سنسور به نام جایروسکوپ است که وظیفه ی فهمیدن فشار پا و جهت حرکت پا را می فهمد
اسکوتر برقی برای افراد خاصی مورد نیاز نیست هرکسی که مایل به داشتن اوقاتی خوش و تفریح است می تواند با توجه به بودجهه اش خریداری کند ولی در بعضی مواقع استفاده از اسکوتر بسیار به صرفه است مانند :

• مواقعی که پای شما آسیب دیده و قادر به راه رفتن نیستید
• برای اشخاصی که در محیط کاریشان مانند کارخانه و انبار،پارکینگ یا رستوران زیاد باید این طرف و آن طرف بدوند( در یکک سریال مستند نشان می‌داد که در آمریکا از این وسیله برای برای قرار دهی ملزومات در طبقات در یک اداره پست استفاده می‌شد)
• برای تقویت عضلات مچ و ساق پا
• برای استفاده موقع خرید و حمل بار

مشخصات کلی اسکوتر برقی
اسکوترهای برقی موجود دارای دسته بندی خاصی نیستند. و در حال حاضر بر اساس اندازه چرخ ها طبقه بندی می‌شوند.اندازه‌ یی چرخ اسکوتر هوشمند که به قطر لاستیک اسکوتر اطلاق می‌شود از ۶ اینچ الی ۱۰ اینچ است. غالبا مدل ۷ اینچی و ۱۰ اینچی نیز وجود‌دارند که در بازار کمتر یافت می‌شوند این ۶ یا ۸ اینچ هرچه این اندازه بیشتر باشد طبیعتا ارتفاع شما از سطح زمین بیشتر میشود و سرعت شما هم می تواند افزایش یابد. همچنین جنس باتری اسکوتر برقی، از نوع لیتیوم یون قابل شارژ است و اسکوتر تعادلی، دارای شارژری می‌باشد که از یک طرف به منبع برق شهری متصل شده است و از طرف دیگر به منبع شارژ اسکوتر و مانند دستگاه‌های برقی دیگر قابل شارژ است. اسکوتر برقی دارای یک پورت شارژ، یک دکمه پاور و چند چراغ LED برای زیبایی و همینطور نشانگر وضعیت باتری می‌باشد.
اسکوتر دارای لوازم جانبی نیست و تنها یک کیف برای حمل آن لازم دارید، ریموتی که در هنگام فروش به شما داده می‌شود جزءء لوازم جانبی محسوب نمی‌شود و یکی از اجزای اسکوتر برقی می‌باشد. کاربرد ریموت مانند دزدگیر مجیک‌کار خودرو است که در صورت دزدیدن اسکوتر شما می‌توانید آن را قفل کنید.

خرید موتور پالس جت


قیمت موتور پالس جت


ساخت موتور پالس جت


موتور پالس جت




راهنمای باتری اسکوتر برقی
• یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک اسکوتر باتری آن می‌باشد قبل از خرید دفترچه ی مشخصات مربوط به آن را چک کنید تاا مشخص شود نوع باتری آن چینی یا کره‌ای نباشد.بهترین باتری برای اسکوتر باتری شرکت سامسونگ یا ال جی می‌باشد.
• باتری اسکوتر در داخل آن تعبیه شده است و اگر باتری با مشکل مواجه شود .بهتر است به یک فرد متخصص برای تعمیر آن رجوعع کنید
مارک‌های مختلف اسکوتر برقی چیست؟
اسکوتر برقی با برندهای مختلفی تولید می‌شود نمی‌توان بهترین مارک اسکوتر برقی را نام برد بهترین راه برای فهمیدن اینکهه کدام یک بهتر است نگاه انداختن به دفترچه مشخصات اسکوترهای برقی استدر حال حاضر مارک های زیر جزء برند های اصلی تولید کننده اسکوتر هوشمند در دنیا می‌باشند:
بقیه برند ها متفرقه بوده و تنها می‌توان از روی مشخصات فنی و گارانتی و خدمات پس از فروش به مناسب بودن آن‌ها پی برد.


ماشین کارتینگ


خرید ماشین کارتینگ


ساخت ماشین کارتینگ


قیمت ماشین کارتینگ




گارانتی اسکوتر برقی
فعلا این محصول دارای گارانتی نمی‌باشد. در بعضی موارد هم که برگه‌ی گارانتی به شما داده می‌شود شرط و شروطی برای دادنن آن اعمال می‌شود، خدمات پس از فروشی هم که به شما داده می‌شود چندان جذاب نیست ولی به هرصورت از هیچ چیز بهتر است.
قیمت اسکوتر برقی در ایران
در حال حاضر، قیمت اسکوتر برقی در ایران از ۴۰۰ هزار تومان شروع شده و تا یک میلیون و پانصدهزارتومان می‌رسد، علتت تفاوت قیمت همان‌گونه که مشهود است به مارک،مدل،تجهیزات استفاده شده در ساخت آن و صدالبته محلی که از آن خرید خود را انجام می‌دهید بستگی دارد.

مشکلات رایج اسکوتر برقی
• با اسکوتر برقی بر روی فرش و چمن نباید راه بروید چون به موتور فشار بالایی وارد شده و امکان داره موتور اسکوتر بسوزد.
• مواظب ضربه خوردن با اسکوتر برقی باشید، اسکوتر برقی ضدضربه نیست.
• اور شارژ شدن اسکوتر برقی یکی دیگر از مشکلات اسکوتر است که موجب کاهش عمر باتری و یا از بین رفتن آن می شود،، اسکوتر را بعد از دو الی سه ساعت شارژ شدن از پریز برق جدا کنید.


خرید اسکوتر برقی


اسکوتر آفروید


اسکوتر برقی


اسکوتر شارژی


اسکوتر اسمارت




معنای دو برد و سه برد در اسکوتر برقی چیست ؟
اسکوتر هوشمند دوبورد دارای دو بورد جایروسکوپ برای هر لاستیک است که این بوردها به طور مستقیم به باطری وصلل می‌شوند و دلیل آتش گرفتن باتری در این مدل اسکوترهای برقی ها هم همین مسئله می‌باشد. البته کیفیت بد باتری هم مزید بر علت می‌شود.
در اسکوتر هوشمندی با بورد ۳ تکه، دو بورد برای تعادل و یک بورد اصلی برای پردازش و تغذیه در نظر گرفته شده‌است.نمی‌توانن از روی ظاهر اسکوتر متوجه این قضیه شد و فقط باید به فروشنده اعتماد داشته باشید یا اینکه از جای معتبر بخرید یا از نمایندگی رسمی بخرید.در هر صورت بد نیست که بدانید قیمت اسکوتر سه‌بورد بیشتر است. در آینده باید منتظر پیشرفت‌های بیشتری در مورد اسکوتر باشیم و ببینیم چه تجهیزات جدیدتری بدان اضافه می‌شود.
  • ۹۶/۰۶/۱۱
  • پایاپرداز پایاپردازش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی