سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

سامانه پیامک صوتی پایاپردازش

  • ۰
  • ۰



موتورهای پالس جت یا pules jet چگونه کار می کنند؟ قسمت اول




موتور استرلینگ


موتور استرلینگ آزمایشگاهی


ساخت موتور استرلینگ


قیمت موتور استرلینگ


خرید موتور استرلینگ




موتور پالس جت همانند رمجت،از جمله ساده ترین موتورهای جت میباشد.پالس به معنی ضربه و تپش هست.به همین دلیل به موتورهای پالس جت جت تپشی و جت ضربه ایی هم میگویند.
بیشتر کاربرد این نوع موتورها برای مقاصد اموزشی و سرگرمی میباشد .


در موتور پالس جت احتراق به صورت متناوب صورت میگیرد.این موتور نیز مانند رم جت یک لوله ایرو-ترمودینامیکی است، با این تفاوت که در حالت ثابت نیز میتواند کار کند.ورودی موتور پالس جت از یک سری صفحات فنری تشکیل شده است.این صفحات فقط در یک جهت باز شده.و هنگام کار با سرعت زیادی باز و بسته میشوند.در یک نکونه از موتور های پالس جت این صفحات تقریبا 40 بار در ثانیه باز و بسته میشوند.و به عبارتی فرکانس موتور 40 هرتز است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


دریچه در هنگام احتراق به دلیل افزایش فشار ناشی از احتراق بسته شده و گازهای حاصل از انتهای موتور به صورت یک جت خارج میشود .بعد از خروج گازها و کاهش فشار در محفظه احتراق ، دریچه باز شده و دوباره هوای تازه وارد موتور شده و سیکل جدید اغاز و مراحل بالا دوباره تکرار میگردند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


قسمتهای مهم و اصلی یک موتور پالس جت در شکل زیر اورده شده است.این قسمتها عبارت اند از:
مدخل یا ورود هوا:وظیفه ان هدایت هوا به سمت داخل موتور است.
ورودی یک طرفه :از یک ردیف تیغه تشکیل شده .تیغه ها در حقیقت صفحات فولادی نازکی هستند که خاصیت فنری دارند.جریان هوا در عبور از این شبکه تیغه ای فقط میتواند وارد شود.
سوخت پاشها: در مدخل و قبل از دریچه ها قرار دارند.
شمع:جهت استارت موتور و فقط برای احتراق چند پالس اول به کار میرود.
(احتراق پالسهای بعدی توسط شعله های باقیمانده و در محفظه احتراق صورت میگیرد.بنابراین نیازی به کار مداوم شمع در تمامی سیکلها نمیباشد)
محفظه احتراق:باید ضربه و فشار را به صورت متناوب تحمل کند.لذا بایستی مقاوم و محکم باشد.
بخش انتهایی:یک لوله است که قطر ان کمتر از قطر محفظه احتراق بوده.و در عمل کار نازل را انجام میدهد.علاوه برا این در هنگام مکش نیز به دلیل طول زیادی که دارد، مانع ورود سریع هوا از انتهای موتور شده و باعث میشود که بخش اعظم هوا از بخش جلویی موتور (مدخل ) وارد شود.
نکته:موتور پالس جت با دیگر موتورهای جت یک تفاوت عمده دارد ، و ان این است که جریان هوا در ان به صورت پیوسته و دایمی نمیباشد.بلکه متناوب و مقطعی است.این موتور نسبتا ساده به تعمیر و نگهداری اندکی نیاز دارد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


خرید موتور پالس جت


قیمت موتور پالس جت


ساخت موتور پالس جت


موتور پالس جت




عملکرد موتور پالس جت:
در 4 مرحله این عمل انجام میشود:
1-هوا از میان تیغه ها ی یک طرفه وارد شده و در عین ورود به ان سوخت نیز پاشیده میشود.
2-مخلوط سوخت و هوا وقتی که کل محفظه احتراق را پر کرده وبه شمع رسیده و توسط شمع که در انتهای محفظه احتراق قرار دارند مشتعل میشوند.و انفجار (احتراق) رخ میدهد.
3-به دلیل انفجار فشار افزایش یافته و باعث بسته شدن دریچه های یک طرفه ای که در جلوی موتور قرار دارند میشود.بنابراین جلوی موتور بسته شده و گازهای حاصل از انفجار فقط از انتهای موتور میتواند خارج شوند.
4-گازها باسرعت بسیار زیادی از انتهای موتور خارج میشوند .این خروج از انجا ادامه پیدا میکند که فشار داخل موتور کمتر از فشار محیط شود.کاهش فشار داخل نسبت به بیرون باعث میشود که هوا از دریچه های یک طرفه و همچنین از انتهای موتور مکش شود.بعد از این یک سیکل دیگر اغاز میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


وقتی که موتور شروع به کار کرد، نیازی نیست که شمع به مدت طولانی جرقه بزند.چون وقتی که هوای تازه وارد موتور میشود به دلیل بزرگتر بودن قطر محفظه احتراق نسبت به قطر لوله انتهایی و مدخل هوای ورودی جدید نمیتواند تمام گازهای حاصل از احتراق سیکل قبلی را تخلیه کند.بنابراین مقداری از گازهای داغ باقی میمانند .لذا بعد از اینکه موتور چند سیکل کار کرد و به اصطلاح گرم شد به دلیل وجود همین گازهای داغ و شعله های باقیمانده از سیکل های قبل در اطراف محفظه احتراق انفجار رخ میدهد و سیکل بعدی اغاز میشود.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
کلیک کنید تا بتوانید عکسها را ببینید


اگر موتور در حال حرکت باشد ، علاوه برا اینکه کاهش فشار داخل موتور باعث باز شدن دریچه ها میشود ، هوایی که به جلوی موتور و بر روی دریچه ها برخورد میکند نیز باعث اعمال فشار میشود.بنابراین در حالت پرواز عملکرد موتور بهتر میشود.

مزا یا و معایب موتورهای پالس جت:
1- مزایا:
سادگی- وزن کم- قیمت مناسب-تولید نیروی پیشرانه کافی و در حالت سکون.

2-
معایب:
سر و صدای گوش خراش:اولین و مهمترین عیب این موتور در وحله اول میباشد. و این به دلیل نوع احتراقی هست که تولید میکنند.به طوری که این صدای گوش خراش از فاصله چند کیلومتری هم قابل شنیدن میباشد.در واقع این صدا شبیه صدای موتور سیکلتی است که اگزوز ان را برداشته و ان را روشن نموده و گاز میدهند.
ارتعاشات غیر قابل تحمل:دارای لرزش زیاد به دلیل عملکرد منحصر به فردش و بیشترین کاربرد را در صنعت هواپیماهای مدل دارد.
محدودیت سرعت و سقف پرواز: حداکثر سرعت قابل دستیابی ان بین 500-600 مایل در ساعت میباشد.
زیرا قسمت جلویی این موتور همانند دیگر موتورها کاملا باز نیست و به شکل یک توری به شکل پرده کرکره ای است.
لذا در سرعتهای بالا پسای زیادی تولید نموده و مانع افزایش سرعت وسیله میشود.
مصرف سوخت بالا: چون این نوع موتور دارای مصرف بسیار زیاد سوخت میباشند بیشتر در مصارفی باید استفاده شود که نیاز طولانی به پرواز نباشد .(این حالت در مورد موتورهای پالس جت بدون طیغه ایی مشهود تر است.در ادامه مطلب به این بحث نیز میپردازیم.............. .)


ماشین کارتینگ


خرید ماشین کارتینگ


ساخت ماشین کارتینگ


قیمت ماشین کارتینگ


  • ۹۶/۰۵/۲۱
  • پایاپرداز پایاپردازش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی